info@changemylife.hu | Jelentkezés edzésre! +36 70 625 1414

Fáradtság, hajhullás, romló teljesítmény: mindez vashiányra utalhat!

Az előző bejegyzésemben olvashattatok arról, miért fontosak a vöröshúsok a táplálkozásunkban. Szó volt arról például, hogy milyen sok vas található bennük.
De hogyan ismerhetjük fel a vashiány tüneteit?

Mik azok a jelek, amik arra utalnak, hogy ez a fontos elem csekély mértékben található meg a szervezetünkben?

A vashiány tünetei:

a megszokottnál erőteljesebb fáradtság edzés után
terhelhetőség csökkenése
gyengeség
szédülés
fejfájás
sápadtság
légszomj
hajhullás

 

A vörösvértestek, az oxigén szállítását segítik elő az izmokhoz. Ha valakinek alacsony a vasszintje, akkor kevesebb vörösvértestet termel a szervezete és a hemoglobinszint csökkenni fog. Ezért kevesebb oxigént jut az izmokba, így a teljesítmény csökken.
(forrás: Ilovebalaton-futás.hu)

Nem árt tudni azt sem, hogy a vas felszívódását a C-vitamin segíti elő, így ebédünket egészítsük ki némi vitaminban gazdag zöldséggel is.
A fejeskáposzta egész évben elérhető, és az egyik legolcsóbb alapanyagunk, mindemellett nagyon gazdag C vitaminban, de nem elhanyagolható K illetve E vitamin tartalma sem. Valamint a húsok mellett a káposzta is jelentős vas-, továbbá kalciumforrás is.

Most egy olyan receptet hoztam, ami tökéletesen fedezi vitamin és ásványi anyag szükségletünket, hiszen a répával még extra béta-karotinhoz is jutunk, amiből májunk szervezetünk szükségletének megfelelően, A vitamint állít elő.

 

Íme az ebédem:

Egészben sült marhahús, vele sült répával, és diétás coleslow saláta.

A salátához káposztát, répát és hagymát reszelünk, majd összekeverjük diétás majonézzel, kevés ecettel, sóval, borssal, ha túl tömény, kevés vízzel higítjuk.

étvágyat hozzá!