Warning: is_readable(): open_basedir restriction in effect. File(/chroot/home/tamtraco/changemylife.hu/html/wp-content/plugins/the-events-calendar/the-events-calendar.php/lang/the-events-calendar-hu_HU.mo) is not within the allowed path(s): (/chroot/home/tamtraco/changemylife.hu:/home/tamtraco/changemylife.hu:/opt/remi/php54/root/usr/share/pear:/usr/share/pear:/home/sessions:/tmp) in /chroot/home/tamtraco/changemylife.hu/html/wp-includes/l10n.php on line 584
Nyújtás, nem csak balerináknak |
info@changemylife.hu | +36 70 625 1414

Nyújtás, nem csak balerináknak

2019. február 21.
Nincs hozzászólás

Sokszor próbáltam már leírni, miért fontos a nyújtás. Elengedhetetlen a sportolóknak, és elengedhetetlen bárkinek, aki meg akarja őrizni mozgásszabadságát, vagy fokozná azt.

Az alábbi véleményt egy 122 kg-os, 40-es éveit taposó hölgy vendégemtől kaptam.Heti kétszer jár hozzám nyújtásra. Olvasd el, miért jó ez neki:

“A nyújtás (stretching) számomra miért jó? Átmozgatja az összes izmomat a nyakamtól a bokámig úgy, hogy nem terhelem túl vele magamat. Nem látványos, nem nagy mozdulatok, hanem apró mozdulatsorok alkotják a gyakorlatokat, amik alatt jól leizzadok, elfáradok, de mindezt kellemesen, fájdalmas izomláz nélkül. Az ülő munkát végzőknek külön ajánlom, mert a napi 8-10 órás görnyedt és ülő testtartás után jól megmozgatja a hát és a váll izmait, kilazítja azokat. Az órát követő napon a mindig fájós hátamat, derekamat könnyednek és fájdalom nélkülinek érzem. Kb. 8 év teljesen mozgásszegény életmód után kezdtem el nyújtani, a közel fél éves rendszeres nyújtás után olyan hétköznapi mozdulatokra vagyok képes, amikre korábban nem. Például könnyebb felhúzni a zoknit vagy egy harisnyát, könnyebb a pedikűr, a hátam mögött össze tudom fogni a két kezem és ezáltal elérem a melltartó kapcsát vagy hogy néhány centivel kisebb lett az integetőizmom. Rendszeres gyakorlás után azt vettem észre, hogy egy kicsit nőtt az állóképességem is. Ezek talán fontosabbak, mint az, hogy vannak olyan gyakorlatok, amiket már meg tudok csinálni, pedig hetekkel korábban nem. Saját tapasztalataim és élményeim alapján jó szívvel ajánlom azoknak a nyújtást, akik idősebbek vagy hosszú kihagyás után keresnek mozgásformát, vagy épp súlyfelesleggel küzdenek, de szeretnének valami mozgást végezni. Beánál jó kezekben vagytok! ” (T. 45 év 122 kg)